DYLAN, BOB - PAT GARRETT & BILLY THE KID

R-13448153-1554825338-5507.jpeg.jpg
  • promocja
Dostępność: produkt dostępny w naszym magazynie
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 89,99 zł 119,99 zł 89.99
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Wydawca: SONY MUSIC
Numer katalogowy: 19075907251

Opis

Patt Garrett & Billy the Kid – 12 studyjny album Boba Dylana zawierający skomponowaną i wykonywaną przez niego muzykę do filmu Pat Garrett i Billy Kid, nagrany w styczniu i lutym 1973 r. Płyta została dedykowana reżyserowi filmu Samowi Peckinpahowi. Po dwuletnim okresie przerwy Dylan w końcu zdecydował się wejść do studia. Jednak plonem sesji nie miał być kolejny studyjny album, ale nagranie muzyki do filmu Sama Peckinpaha. Dylan był zresztą jednym z aktorów i mimo licznych cięć i końcowego zmontowania filmu wbrew reżyserowi, część jego roli ocalała, chociaż jest bardzo fragmentaryczna.

Muzyka do filmu powstała na trzech sesjach nagraniowych, które można podzielić na dwie części: sesja meksykańska i sesje kalifornijskie.

Chociaż na albumie praktycznie wszystkie utwory (aż 9) pochodzą z sesji kalifonijskich, a z sesji meksykańskiej tylko jeden, to dla fanów-zbieraczy ważniejsza jest właśnie ona. Powstało na niej pięć utworów. Na filmie (ale nie na płycie) pojawiają się dwa utwory z tej sesji: „Billy 4” (który ukazał się na albumie) i „Billy Surrenders”. Ta ostatnia kompozycja jest na obu wersjach filmu: pociętej i pozbawionej wielu kluczowych scen wersji oryginalnej oraz nowszej wersji przygotowanej przez samego reżysera według jego pierwotnego planu. W tym drugim filmie utwór ten jest nieco bardziej kompletny. Towarzyszy on scenie w burdelu[1].

Pominięto z tej sesji zarówno na filmie, jak i na albumie utwór „Goodbye Holly”, co jest ciekawe, gdyż była to druga wokalna kompozycja do filmu (pierwsza to „Billy”). Chociaż poświęcona była śmierci, muzycznie była w dość żywym tempie. Jednak Jerry Fielder, aranżer muzyczny, stwierdził, iż piosenka ta nie pasuje do filmu i zażądał nowego utworu. Podczas współpracy obaj serdecznie się znienawidzili[2].

W wyniku odrzucenia „Goodbye Holly” Dylan skomponował jeszcze w Durango (przeprowadził się do niego w listopadzie 1972 r. z całą rodziną) „Knockin’ on Heaven’s Door”, którego pierwsze wersy Mama, take this badge off of me/I can't use it anymore odnosiły się raczej do sytuacji samego Dylana[2].

Druga sesja do albumu (pierwsza z Burbank) dostarczyła świetny, całkowicie zaimprowizowany i zaintonowany przez Dylana utwór „Rock Me Mama”. Rozwinął się on z riffu, który Dylan zaczął grać natychmiast po ukończeniu skomplikowanego aranżacyjnie „Final Theme”.

Chociaż większość muzyki do tego filmu jest właściwie wariacjami na temacie „Billy’ego”, to jednak dobrze pasuje do filmu. Podkreśla emocjonalnie i tematycznie niektóre sceny, nie stając się nigdy muzyką samą dla siebie i zbyt zwracającą uwagę. Po wyprowadzce z Durango Dylan z rodziną nie powrócili do Nowego Jorku, tylko zamieszkali w kalifornijskim Malibu.

Spis utworów:

A1 –Booker T*, Bruce Langhorn*, Bob Dylan Main Title Theme (Billy) 6:00
A2 –Roger McGuinn, Bruce Langhorn*, Bob Dylan Cantina Theme (Workin' For The Law) 2:50
A3 –Booker T*, Bruce Langhorn*, Bob Dylan Billy 1 3:51
A4 –Carol Hunter & Bob Dylan Bunkhouse Theme 2:10
A5 –Booker T*, Bruce Langhorn*, Bob Dylan River Theme 1:32
B1 –Bob Dylan Turkey Chase 3:29
B2 –Terry Paul, Roger McGuinn, Jim Keltner, Bob Dylan Knockin' On Heaven's Door 2:28
B3 –Bob Dylan Final Theme 5:18
B4 –Bob Dylan & Terry Paul Billy 4 (Recorded In Mexico City) 4:57
B5 –Jim Keltner, Roger McGuinn, Terry Paul & Bob Dylan Billy 7 2:01

Dane szczegółowe

EAN 190759072516
Format LP
Nośnik WINYL, LP
Liczba nośników 1
Data premiery 15.04.2019
Czas wysyłki 24 godziny

Pytania? Zadzwoń:

784 307 700

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl