Pytania? Zadzwoń:

33 8512600

Szybka wysyłka

Zamów ten produkt w ciągu
00 001659
paczka zostanie nadana
dziś 17.01.2019

Jakość usług Q

ELDRIDGE, ROY - ROY ELDRIDGE AND HIS LITTLE JAZZ

roy-eldridge-and-his-little-jazz-b-iext47968194.jpg
  • promocja
Dostępność: produkt dostępny w naszym magazynie
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 21,99 zł 36,99 zł 21.99
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Dostawca: SONY MUSIC
Numer katalogowy: 88985407952

Opis

Roy David Eldridge (ur. 30 stycznia 1911 r. w Pittsburghu, stan Pensylwania, zm. 26 lutego 1989 r.) – amerykański muzyk jazzowy i instrumentalista, znany również pod pseudonimem Little Jazz. Trębacz znany ze współpracy z Bennym Goodmanem, Countem Basiem czy Colemanem Hawkinsem. Laureat NEA Jazz Masters Award w 1982.
Eldridge należy do najznamienitszych trębaczy w całej historii jazzu. Terminował w lokalnych formacjach Środkowego Zachodu, prowadzonych m.in. przez Speeda Webba i Horace’a Hendersona. W Nowym Jorku współpracował m.in. z Teddym Hillem, a także swoim bratem Joem, saksofonistą. W 1935 r. dołączył do orkiestry Fletchera Hendersona, potem założył własną grupę, która cieszyła się sporą popularnością; nie taką jednak, by w 1941 r. Eldridge mógł odrzucić zaproszenie Gene’a Krupy do występów w jego formacji. Podczas współpracy z Krupą Eldridge zwrócił na siebie uwagę zarówno wspaniałymi koncertami, jak i nagraniami, zwłaszcza “Rockin’ Cham", “After You’ve Gone" czy “Let Me Off Uptown" (w którym towarzyszył Anicie O’Day). Występy z Krupą miały jednak także swoje minusy: Eldridge był jedynym czarnym w orkiestrze i spotykał się z wieloma przejawami wrogości na tle rasowym, co doprowadziło go niemal do załamania nerwowego. Triumfem okazał się moment, gdy stanął na czele orkiestry (1943), kiedy Krupa znalazł się w więzieniu. Po rozpadnięciu się big-bandu perkusisty Eldridge założył własną formację, a potem po raz kolejny zdecydował się na występy z białą orkiestrą; tym razem u Artiego Shawa; niestety, i tym razem spotykał się z szykanami i wrogością. Po raz kolejny stanął na czele big-bandu, dość szybko jednak zdecydował się na mały zespół. W końcu lat 40. ponownie trafił do Gene’a Krupy, potem brał udział w koncertach Jazz At The Philharmonic. W latach 50. występował z Bennym Goodmanem, przez pewien czas przebywał w Europie i wrócił do JATP. Okres ten zbiegł się z kryzysem osobistym artysty, kiedy zaczął powątpiewać w swoją wartość w obliczu nawałnicy trębaczy bopowych pod wodzą Dizzy’ego Gillespiego. Pobyt w Europie przekonał go, że obawy były przedwczesne: proponowany przez niego klasyczny mainstream nadal wywoływał emocje i uświadomił mu, że nie musi się mierzyć z każdym młodym trębaczem, by nadal się cieszyć miłością słuchaczy i szacunkiem muzyków. W latach 60. Eldridge koncertował z Ellą Fitzgerald, Colemanem Hawkinsem oraz Countem Basiem i wraz z Richiem Kamucą prowadził własną formację. Eldridge był doskonałym technikiem i pełnym żarliwości improwizatorem. Jego stylistyka przedstawiana jest często jako pomost pomiędzy twórczością Louisa Armstronga i Dizzy’ego Gillespiego. Eldridge był, co paradoksalne, także prekursorem bebopu i jednym z największych stylistów lat 40. Grał z niebywałą brawurą; jego ultrawysokie dźwięki przyprawiały o dreszcze, a werwa i entuzjazm podrywały zarówno muzyków, jak i publiczność. Opinie sugerujące związki trębacza z bebopem powstały na podstawie kilku płyt, na których pokazał, że miał świadomość zmian zachodzących wokół niego i że nie bał się wyjść im naprzeciw, ale ostrożnie, mając świadomość, że jego siła leżała gdzie indziej. Nie ma też wątpliwości, że bez muzyki Eldridge'a Gillespie (z którym skądinąd wystąpił na wielu jam sessions w Minton’s i innych klubach, gdzie rodził się bebop) dłużej dochodziłby do wykształcenia swojej rewolucyjnej stylistyki. I choćby dlatego można mówić o historycznym znaczeniu Eldridge’a. Od końca lat 50. Eldridge ponownie zanurzył się w stylistykę wywodzącą się ze swingu; imponował mistrzowskim opanowaniem instrumentu i siłą swych improwizacji. Mimo że trębacz obdarzony był przydomkiem “Little Jazz", był niekwestionowanym gigantem jazzu. Porywającej siły i ognia nie stracił nawet w czasach, gdy cieszył się pozycją nestora jazzu. Z tym większym smutkiem miłośnicy jazzu przyjęli fakt, że po przebytym w latach 80. ataku apopleksji nie powrócił już na scenę.

Spis utworów:
1. The Heat Is On
2. Fireworks
3. Hollywood Pastime
4. Tu Disais Qu'Tu M'Aimais
5. Oh Shut Up
6. Wild Man Blues
7. I'd Love Him So
8. Une Petite Laitue
9. Goliath Bounce
10. Someone To Watch Over Me
11. Ain't No Flies On Me
12. Black and Blue
13. If I Had You
14. L' Isle Adam
15. I Remember Harlem
16. Nuts

Fanalog.pl

 

Dane szczegółowe

EAN 889854079529
Rodzaj nośnika CD
Format CD
Liczba nośników 1
Data premiery 03.03.2017
Bestsellery
DIRE STRAITS - BROTHERS IN ARMS 2LPDIRE STRAITS - BROTHERS IN ARMS 2LP
Nośnik: WINYL, 2LP
93,49 zł109,99 zł
szt.
GRETA VAN FLEET - BLACK SMOKE RISING LPGRETA VAN FLEET - BLACK SMOKE RISING LP
Nośnik: WINYL, LP
99,99 zł109,99 zł
szt.
KRALL, DIANA - WALLFLOWER (LP)KRALL, DIANA - WALLFLOWER (LP)
Nośnik: WINYL, 2LP
59,99 zł109,99 zł
szt.
SKUNK ANANSIE - ANARCHYTECTURE LPSKUNK ANANSIE - ANARCHYTECTURE LP
Nośnik: WINYL, LP
29,99 zł69,99 zł
szt.
CABASSE JERSEY MC170 WYKOŃCZENIE NATURALNECABASSE JERSEY MC170 WYKOŃCZENIE NATURALNE
Kolumny podłogowe
4 290,00 zł
ESSENTIAL III LTD ED GEORGE HARRISONESSENTIAL III LTD ED GEORGE HARRISON

Gramofon analogowy z wkładką OM10

2 250,00 zł
szt.
HI-FI CLEANHI-FI CLEAN

Masa do czyszczenia komponentów audio

65,00 zł
szt.
STREAM BOX S2 ULTRASTREAM BOX S2 ULTRA

Streamer

3 090,00 zł
VINYL CLEANVINYL CLEAN
Masa do czyszczenia płyt winylowych i igły
55,00 zł
szt.
AUDIOVECTOR QR 1AUDIOVECTOR QR 1

Kolumny podstawkowe

4 490,00 zł
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl