Śmierć dyskotece! – pierwsza płyta poznańskiej grupy Lombard z 1983 roku, wydana nakładem Polskich Nagrań.
W lipcu 1981 zespół wszedł do studia i nagrał trzy utwory. W tym samym miesiącu Lombard zadebiutował w radiu, gdy w Lecie z radiem wyemitowany został utwór „Bez zysków, bez strat” śpiewany przez Wandę Kwietniewską. Piosenka nie trafiła jednak na pierwszy LP, a dopiero na jego reedycję. Potem do sukcesu Lombardu przyczyniły się takie piosenki jak "Droga pani z TV", "O jeden dreszcz" czy "Przeżyj to sam". Ta ostatnia nie trafiła na płytę, gdyż jeszcze przed premierą „Śmierci” Program III Polskiego Radia dostał zakaz jej emisji. Hitami stały się też takie kompozycje jak "Dworzec pełen snów" i "Wielki grzech", ale i dla nich na longplayu nie było miejsca.
Album osiągnął liczbę 400 tys. sprzedanych egzemplarzy. W tym czasie złotą płytę przyznawano za 150 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, obecnie (dla albumu wydanego po 1 lipca 2005) ta liczba jest dziesięciokrotnie mniejsza.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.